Search
Wednesday, March 22, 2017 ..:: Home ::..   Login
 Qontakt Minimize
Iako je nezamislivo da svatko već nema neki od mojih 700 mailova, evo 2 preporučena:

mcn (na) hi (.) t-com (.) hr za pisma

darkomacan (na) yahoo (.) com za crteže i ostale otegotne okolnosti

Odgovaram za a) 7-9 minuta, ako smislim neku glupost, b) 7-9 dana, u prosjeku, c) 7-9 godina ako vas baš ne volim.

 Print   
 muQtašenje Minimize
Da, na ovom sajtu ima BESPLATNIH STRIPOVA koji su rezultat bar tri radne aQcije i nekih trenutaka ludila. Pa krenimo od svježijih:

SELAMALEJKUM, GENERALE - Ej bounafajd grefik novel. Or ej nouvelet, et list.

PONEDJELJAQ - tjedni web magacin!

TENA U VREĆI - "moj je cijeli život qonceptuala"!

OBUQA - škola političke kariqature Vlade Šagadina: Bilo je časno živjeti sa "Carstvom hladovine"!

MAX JAGUAR - Kamen koji odbaciše graditelji postade kamen zaglavni!. Iz pasice Milana Jovanovića, dodavana iz ruke u ruku, raste pustolovina, nemilosrdno kritizirana za čitateljski užitak.

DUGIN IZAZOV - kolor bez kolora, jer je Matt Madden rekao da se tako mora. Link vodi na Forum gdje se svačiji prilozi talože.

OBRAČUN - je moja serijalizirana i krvava prepirka s brojnim kreacijama. Link vas vodi na Forum gdje strip možete čitati redom

PROJEKT STOTE STRANICE - razni ljudi, po izvornoj zamisli Jasona Turnera, adaptiraju 100. stranicu neke drage si knjige. Link vodi na Forum gdje se iste gomilaju.

NATRAG - je strip koji, na Mejinu inicijativu, hrpa manijaka crta a kako drukčije nego od zadnje pasice prema prvoj. Link vodi na Forum gdje je svih 40 i kusur pasica na okupu.

STRIP CITY - su meta-rasprave o mediju stripa nastale od ekipe znane kao "Regočevci". Klik kako biste svih 15 epizoda pročitali kronološki.

REGOČ - je legendarni strip po kojem su Regočevci dobili ime. Link ne vodi na Forum nego na javaskript, ali sva objašnjenja su vam ondje.

Najposlije, JASPIS - je strip kojeg sam crtao sa 17, 18 pa i s 23 godine, a objavio kad sam otvorio blog. Grozan je, ali je okej.:)

PS Hvala Markosu na javaskriptovima i Shuckeyju na sređivanje svega na Forumu!

***

Za još bespla stripova pogledajte: 24satnocrtanjestripa.com

 Print   
 Qatalog Minimize
Hover here, then click toolbar to edit content

 Print   
 Blogoreja Minimize
Apr 25

Written by: darkomacan
4/25/2011 9:51 AM

Praznovali smo, sad ćemo raznovati ...

Prvo da podsjetim da je danas sastanaQ (vidi desni stupac). Nisam zvao, nisam rezervirao jer i tako ne služi bogznačemu već se i oni i mi nadaju da će biti mjesta, a mjesta bude ... ali bit ću tamo u osam da Maksim ne sjedi pola sata sam misleći kako je promašio dan.

Drugo, vrlo sam zahvalan Džuki i Pictogramaxu na detaljnim i konstruktivnim (a na trenutke i proturječnim) kritikama moje pasice Maxa. Jest da se Picto plaši kako je visokoparnošću rastjerao svu publiku već negdje kod riječi "interpolirati", ali vjerujem da je izostanak kasnijih qomentara (zanemarimo li Tozino obećanje da će ubuduće i on tako) više do a) simultanih Uskrsa i b) internetske navade da najpametnija replika rastjera trollove i okonča raspravu. Što ne znači da nitko Pictove riječi nije čitao ni iz njih profitirao, već naprotiv ... ja bih volio da mi je sve to tako netko lijepo objasnio prije jedno dvajstpet godina. Jest da je negdje vjerojatno pisalo i jest da sam ja bio previše prestrašen i nesiguran da bih pitao, a kolege prekolegijalni da bi mi objašnjavali ono što sam i sam trebao dokontati, ali možda zaista nikad nije kasno da se mozak preprogramaxira. Vidjet ćemo rezultate ...

U svakom slučaju, kao najtočnija analiza čini mi se ovo: "Na prvi pogled, moglo bi se reći da te u stripu zapravo samo likovi zanimaju, a scenografiju doživljavaš kao nužno zlo;-)" ... Što da kažem: guilty as charged. Tako to biva kad se slijedi linija razvoja od Claire Bretecher do Huljica, a na Princa Valianta se samo kima glavom. Da sam Dave Sim, sad bih unajmio nekog Gerharda da crta pozadine, ali tko to može platiti ... ništa, malo više truda slijedi, možda. Kao i prije, vidjet ćemo. :)

A naučili smo ... da je kritika kao voda, jer uvijek teče s višeg stupnja znanja na niži (pa zato ja nisam imao što reći na Džuku i Picta, a nitko se drugi nije meni usudio prigovoriti) te ... da kritika nije baš kao voda, jer se malo teže guta. Ali je zdrava.

Za kraj, radi preglednosti, stavit ću ovdje ponovo Džukinu pasicu i odmah iza layout iste pasice onako kako ga je Picto zamislio. Picto je sedam puta podcrtao da njegov layout nije NI PO ČEMU BOLJI, već samo DRUKČIJI, a ja ih stavljam jer je poučno vidjeti kako se o istom problemu može razmišljati na više od jednog načina, a da svaki bude okej. Nije strip jednadžba s jednom nepoznanicom pa da se nabuba proces, već je proces u pristupu jednadžbi kao nepoznanici. Pa vi to interpolirajte. :)

Photobucket
Photobucket

(mcn)

PS Biletov i Sowin blog ubačeni u Qlan.

Tags:

16 comments so far...

Re: Repovi ...

Ova pictogramaxova kritika je, mislim, i edukacija svih ,nas, ostalih. Stoga +.

By kole on   4/25/2011 1:16 PM

Re: Repovi ...

previše texta za mene

By Rico on   4/25/2011 1:59 PM

Re: Repovi ...

I meni je vrlo drago kad dobijem konstruktivni feedback, prava rijetkost ovih dana... :)

By Dommy on   4/25/2011 3:01 PM

Re: Repovi ...

Nemam obicaj da se onoliko raspisem, ali sam taj komentar shvatio kao zahvalu, ili vracanje duga, za one "principe pripovedanja" koje si mi objasnio letos. Pa sam preterao u teoretisanju:-(

Medjutim, svakako mi nije bila namera ovo: "Da sam Dave Sim, sad bih unajmio nekog Gerharda da crta pozadine, ali tko to može platiti ... ništa, malo više truda slijedi, možda. Kao i prije, vidjet ćemo. :)"

Nista drasticno drugacije ne treba da crtas u odnosu na ono sto inace radis (osim ako ne gajis posebnu sklonost za arhitektonski iscrtane vozove pored ekspresivno nacrtanog Corta, a moj ti komentar samo sluzi kao izgovor da se tome konacno posvetis).

Dovoljno je samo da ubacis jedan korak u svoj postojeci proces. Nacrtas olovku kao sto bi i inace uradio, a onda, pre tusiranja, postavis sebi pitanje "Gde mi se elementi dodiruju?" I na mestima gde ti to nije bila namera (lijana-rame, lampa-uvo, ram-kosa) malo mrdnes stvari. To je sve. A onda ti to predje u naviku, i u startu ih tako postavljas.

ILUSTRATIVNA ANEGDOTA: Pre cetiri godine rodila se nasa Lena. Posle tumaranja po kraju, nabasam na bebi-radnju da kupim prvi paket pelena. I pitam prodavacicu: "Skoro ste otvorili?" A ona kaze" Ne, pobogu, tu smo vec 15 godina!" Ali meni, bez deteta, nikada nisu bili na radaru. Sada primetim svaku i kad idem gradom nekim drugim poslom.

Tako i ti, sada kada sam ti ja upro prst direktno (sa sve kopipejstanim tipfelerom "dodirAvanje"), vise neces moci da ne primetis ta mesta u crtezu:-)

By pictogramax on   4/25/2011 3:49 PM

Re: Repovi ...

mudro zboriš sensei Tanaka...:)

By milandj3 on   4/25/2011 6:19 PM

Re: Repovi ...

da, iako mjestimicno proturijecni s mojima, pictovi komentari su skroz na mjestu. u svakom slucaju generalno njegovi savjeti o razdvajanju planova shljakaju i potpiso bi svaku rijec.
dommy, vjerujem da ce tebi posebno bit korisni, jer vec dovoljno baratas sa mnogim stvarima koje strip crtac treba znat pa ti ovo nije visa matematika, s druge strane konkretni problem razdvajanja planova je nesto sto ti jos zadaje prilicno problema.
i fala, picto na lejautu. jako mi je to zanimljivo. prvi kadar identican, sto je normalno. prilicno precizan opis pa je ovo najlogicnija postavka. drugi kadar sam postavio ovako jer sam htio da se vidi i zlobni baukov cer, iako on nije narocito vazan, pa i tvoja varijanta funkcionira. treci kadar mi je svakako bolji u tvojoj varijanti, ali sam ja odusto od krupnog plana jer sam njih dvojicu imao krupno na prethodnom kadru. to je jedini razlog zbog kojeg sam se odlucio na srednji plan.

By dzuka on   4/26/2011 1:02 PM

Re: Repovi ...

razlika u srednjem kadru je na bolje -- fokus je na maxu i njegovom iznenadjenju, gdje i treba biti. tekst bolje tece, i ostanu relacije medju likovima jasne (inace drugi negativac iskrsne desno od maxa na trecem kadru, a u drugom ga nije bilo / bio je van kadra lijevo).

By tozo on   4/26/2011 9:52 PM

Re: Repovi ...

(nije da forsiram "rampu" na ikoji nacin, samo jasnocu. j* rampu)

By tozo on   4/26/2011 9:53 PM

Re: Repovi ...

Al vidi kako Bauk u Pictovoj pasici dobije na silovitosti zbog brzine kojom je preletio dva kadra. :)

Oću reći, uvijek se može naći još jedan sloj interpretacije i pravdanja. :P

By darkomacan on   4/26/2011 11:50 PM

Re: Repovi ...

Bas zbog ovoga nemam obicaj da pustam skice napolje:-) Jer su meni one samo smernice, ne predstavljalju finalnu kompoziciju, naravno, ali ih ljudi cesto uzmu zdravo za gotovo. Drugi kadar je, u principu, samo postavka sta i gde - u finalnom kadru ne bih dozvolio da se oblacici onako guraju s likovima i medjusobno, Bauk bi svakako bio prisutan iza Maxa (pa Macnova interpretacija pada u vodu:-)), a verovatno bih i malo nakrivio kadar i spustio kameru, mozda i priblizio, da se Gligor dramaticnije penje uz stepenice.

Kod mene je Gligor u prvom planu jer je on generator zapleta na ovom mestu, njegova namera da ukrade pomera radnju dalje. Medjutim, Dzuka je uspeo i da njega ocigledno i poletno posalje uz stepenice, i da doda Maxovu reakciju, pa se slazem da je njegova verzija bolja. Ja sam cuvao Maxov krupni plan za kraj, jer tu imamo novu emociju; cudio se vec i u prvom kadru i u proslim kaisevima.

Dzuka i ja smo izrotirali akcente; zlobni Baukov kez i Maxov izraz ja sam cuvao za kraj, a Dzuka ih je majstorki prikazao u sredini. Meni je njegov Bauk u drugom kadru fenomenalan, ne preterano iskezen, bas se onako dominantno i samozadovoljno zabavlja s Maxom.

By pictogramax on   4/27/2011 12:12 AM

Re: Repovi ...

>>>>>uvijek se može naći još jedan sloj interpretacije i pravdanja.

X

By Rico on   4/27/2011 9:48 AM

Re: Repovi ...

he he, koje zavirivanje pod haubu makine...
sjajno, majstori.
oćemo još.
za iste pare, naravno :-)

jedno pitanje profićima: jel vi to ovako analitički projektirate kadrove prije skiciranja ili rukica radi automatski,
pa nam sada samo prevodite ono što uvježbana podsvijest sama radi?

By Quelava on   4/27/2011 12:18 PM

Re: Repovi ...

eh da, talent kao objasnjenje je najlakse...
koliko god netko to imao 'urodjeno', moci to rastaviti, analizirati i, mozda, verbalizirati je bitno. inace na los dan, kad ne ide samo od sebe, pojma nemas u cemu je problem. ljudi to objasne na razne nacine, al svatko to temeljito izanalizira prije ili kasnije.

ili pictogramax napise to u 300 rijeci pa ne treba nitko trosit 3 godine da poveze stvari =)

By tozo on   4/27/2011 12:49 PM

Re: Repovi ...

ne znam za druge, meni je pola-pola, recimo.
odnosno, promjenilo se s vremenom.
sjecam se cegirove analize 'svebora i plamene' iz jednog davnog kvadrata. tada sam uglavnom istinktivno radio stvari i iznenadio se sto je on sve iscitao iz toga.
s vremenom sam osvijestio neke stvari - zasto nesto funkcionira, zasto ne.
losa strana je da sam nakon toga precesto poceo posezati za provjerenim mehanizmima i nekad mi je stvarno tesko 'izac iz kutije'. zato mi je jako interesantno vidjet kako bi neko drugi postavio zadani scenario.

'inace na los dan, kad ne ide samo od sebe, pojma nemas u cemu je problem.'
o, da! i onda poludim i pitam se kako sam uopce uspio zadnjih 20 godina ista nacrtat! : )

By dzuka on   4/27/2011 1:44 PM

Re: Repovi ...

ovo spada u mehanicki, zanatski dio, bez obzira na stil i ostale stvari-- tesko da ce samo to ikoga stavit 'u kutiju'. ne znam u kojoj situaciji bi bilo potrebno direktno radit kontra toga (mozda u nekoj konceptuali? al to nas )... mislim da ovo sto ti spominjes vise spada u bas storytelling?

By tozo on   4/27/2011 2:53 PM

Re: Repovi ...

da, mislio sam konkretno na storytelling.

By dzuka on   4/27/2011 4:55 PM

Your name:
Title:
Comment:
Add Comment    Cancel  

  
 šljaQa Minimize
Š'a se radi:

IN:,
- Donjon Parade, prijevod prijevod
- Swamp Thing 6 prijevod
- TT
- Proces -
- Libar od Libra (452)

OUT:
- Neruševac 6
- Asterix 29, prijevod
- Pukotine, novela
- Slomljeni svemir 3.1 redux
- Poslije Inkala prijevod
- Swamp Thing 3, 4, 5 prijevod

STANJE PROJEQATA
(napisano/zamišljeno(nacrtano)):
Emil 50/50(50)!
Siva kronika 32/48 (30)
Slomljeni svemir 104/192(96)
Sergej 288/504(288)
SG: Jack Seaborn II 45/45(20)
SG: Ukleti vitez III 0/45(0)

 Print   
 linQovi Minimize

 Print   
 Arhiva Minimize

  
 Lista blogova Minimize

 Print   
Copyright 2009.-2012. by Darko Macan   Terms Of Use  Privacy Statement
DotNetNuke® is copyright 2002-2017 by DotNetNuke Corporation