Search
Monday, February 17, 2020 ..:: Home ::..   Login
 Qontakt Minimize
Iako je nezamislivo da svatko već nema neki od mojih 700 mailova, evo 2 preporučena:

mcn (na) hi (.) t-com (.) hr za pisma

darkomacan (na) yahoo (.) com za crteže i ostale otegotne okolnosti

Odgovaram za a) 7-9 minuta, ako smislim neku glupost, b) 7-9 dana, u prosjeku, c) 7-9 godina ako vas baš ne volim.

 Print   
 muQtašenje Minimize
Da, na ovom sajtu ima BESPLATNIH STRIPOVA koji su rezultat bar tri radne aQcije i nekih trenutaka ludila. Pa krenimo od svježijih:

SELAMALEJKUM, GENERALE - Ej bounafajd grefik novel. Or ej nouvelet, et list.

PONEDJELJAQ - tjedni web magacin!

TENA U VREĆI - "moj je cijeli život qonceptuala"!

OBUQA - škola političke kariqature Vlade Šagadina: Bilo je časno živjeti sa "Carstvom hladovine"!

MAX JAGUAR - Kamen koji odbaciše graditelji postade kamen zaglavni!. Iz pasice Milana Jovanovića, dodavana iz ruke u ruku, raste pustolovina, nemilosrdno kritizirana za čitateljski užitak.

DUGIN IZAZOV - kolor bez kolora, jer je Matt Madden rekao da se tako mora. Link vodi na Forum gdje se svačiji prilozi talože.

OBRAČUN - je moja serijalizirana i krvava prepirka s brojnim kreacijama. Link vas vodi na Forum gdje strip možete čitati redom

PROJEKT STOTE STRANICE - razni ljudi, po izvornoj zamisli Jasona Turnera, adaptiraju 100. stranicu neke drage si knjige. Link vodi na Forum gdje se iste gomilaju.

NATRAG - je strip koji, na Mejinu inicijativu, hrpa manijaka crta a kako drukčije nego od zadnje pasice prema prvoj. Link vodi na Forum gdje je svih 40 i kusur pasica na okupu.

STRIP CITY - su meta-rasprave o mediju stripa nastale od ekipe znane kao "Regočevci". Klik kako biste svih 15 epizoda pročitali kronološki.

REGOČ - je legendarni strip po kojem su Regočevci dobili ime. Link ne vodi na Forum nego na javaskript, ali sva objašnjenja su vam ondje.

Najposlije, JASPIS - je strip kojeg sam crtao sa 17, 18 pa i s 23 godine, a objavio kad sam otvorio blog. Grozan je, ali je okej.:)

PS Hvala Markosu na javaskriptovima i Shuckeyju na sređivanje svega na Forumu!

***

Za još bespla stripova pogledajte: 24satnocrtanjestripa.com

 Print   
 Qatalog Minimize
Hover here, then click toolbar to edit content

 Print   
 Blogoreja Minimize
Apr 19

Written by: darkomacan
4/19/2010 7:47 AM

White Heat (1949) Raoul Walsh

Na trideset i četvrtoj sam minuti filma, ali da ja svejedno unaprijed napišem recenziju ... I ne samo zato što sam ga (davno) gledao, već zato što je odgledano dovoljno da se kaže kako je WHITE HEAT udžbenički primjer dobrog žanrovskog uradka.

Najme kaj: originalnost u žanru nikad nije apsolutna već je relativna. Svaki žanr priča uvijek jednu te istu priču, a ono što je čini novom i vrijednom pažnje su detalji. WHITE HEAT se tu ne štedi: pljačka vlaka je još više-manje standardna, ali onda imamo Cagneya koji se valja po podu zbog kroničnih glavobolja, trokut sa ženom i materom (koji oko tridesete minute dobije karakterističan psihoanalitički ekspoze koji danas djeluje malo smiješno, ali je onda bio vrlo trendy - sjećam se da je i EC tu negdje radio seriju stripova "Psychoanalysis" :)), dotad nevidjene detalje policijske procedure (i planske kroz shemu praćenja i tehnološke kroz automobilske telefone), dobar bijeg, dobar Cagneyjev plan izmicanja i zanimljiv agentov protuplan infiltracije, sve sa spominjanjem sitnih (ribički blinker) i krupnih (prodaja dolara na evropskom tržištu) koji priču čvrsto smještaju u vrijeme nastanka.

I to je otprilike sve što se traži od žanra: da ispriča staru priču zaogrnutu po posljednjoj modi. To je teže nego što izgleda jer inače ne bi bilo toliko lošeg žanra, ali kad se dobro izvede - kad je autor u podjednakoj mjeri svjestan tradicije i svoga vremena - onda dobijemo film koji je suvereno žanrovski od svoje prve minute, kao što to WHITE HEAT jest, i koji se bez problema gleda i kad je njegovo vrijeme odavno prošlo.

***

On the Waterfront (1954) Elia Kazan

Na špici ovog filma piše kako ga je napisao taj i taj potaknut člancima toga i toga. To nije rijedak primjer (domaća inačica su, recimo, "Lepa sela ..." iako ovaj čas nisam siguran je li ondje novinar potpisan kao suscenarist ili je također navedeno da je scenarij osnovan na prethodno objavljenim člancima), a to je, anegdote radi, i nešto po čemu jedan domaći cijenjeni kolega često pili, zazivajući potrebu da se stripovi inspiriraju onime što čitamo u novinama.

Ovaj je uvod bio podugačak i naizgled besmislen zato što stvarno jest besmislen: o filmu nemam što pametno reći. Uzme li se čime je potaknut i koja mu je bila namjera, ON THE WATERRONT i nije mogao ispasti ništa više od pamfleta. Crno-bijela karakterizacija svih likova (s nijansom sive samo u Brandu, ali i ta potraje jedno petnaest minuta, jer se i on pokaže kao žrtva okoline pa time znatno manje tragičan no da je žrtva svog karaktera), zanatski odrađena dramaturgija koja me ni u jednom trenutku ne potresa i sretan kraj koji podcrtava didaktičnost projekta. Usporedi li ga se sa slično osviještenim "The Grapes of Wrath", ON THE WATERFRONT je najava ciničnog Hollywooda kojemu tuđi problemi služe tek kao sredstvo za krokodilske suze i nabiranje samočestitajućih Oskara.

(Provjerio sam tek nakon što sam napisao gornju rečenicu i gle! - WATERFRONT ima osam Oskara. Trebao sam pretpostaviti.)

Što ne znači da Brando nije odličan. Nisam nešto omađijan, ali u jednom sam trenutku shvatio da ga gledam i mislim "koji seljak", jer se percepcija uloge pretočila u percepciju glumca. Što znači da me uvjerio - za razliku od ovdje često spominjanog Newmana - što znači da jest glumac.

I tak'. Film jest dokument vremena, ali mimo toga sam u iskušenju reći kako je, isključim li Branda, i gubitak vremena.

***

Witness for the Prosecution (1957) Billy Wilder

I ovaj sam film gledao, i to relativno nedavno, a zaboravio sam da sam ga gledao. Što može biti iz više razloga: a) pobrkao sam ga s "Anatomy of a Murder" jer su ta dva naslova meni ista, premda nisu; b) jerbo ne pamtim sudske drame, štono sam dokazao "Verdictom"; c) jerbo ne pamtim zaplete krimića an ženeral, što sam dokazao stotinama krimića kojima nisam zapamtio zaplete, ili d) jer ne pamtim dobre filmove.

Ne, ozbiljno, to je fakat. Loš film, film koji me je nervirao, zapamtim do u detalje kako bih ga em izbjegavao, em u podjednake detalje tranširao svakome tko me želi slušati, em na lošem primjeru učio. Dobar film zaboravim istog časa kako bih u njemu mogao ponovo uživati, a možda i mirne savjesti nešto iz njega drpiti.

A što se uživanja tiče, stvarno sam uživao. Manje u nužnom raspletu, a više u maestralnim likovima i dijalozima. Ne znam je li do lady Agathe (sigurno malo jest, karikaturalna karakterizacija jest njezina specijalnost) ili do koga, ali likovi su se ovdje kretali, ponašali i pričali onako kako bih ja volio da se ponašaju i u životu: inteligentno, naivno, dosljedno i vrckavo.

Što još reći? Glumci su što se od njih tražilo izveli besprijekorno (Tyrone je jedini glumatao), režija je bila tako savršeno nevidljiva da mi je došlo staviti kapu samo kako bih je Wilderu mogao skinuti, a upozorenje gledateljima da ne odaju kraj me je za bonus nasmijalo. Ukatko, bio je to tako fin film da mislim kako ću ga smjesta opet zaboraviti.

***

King Kong (1933) Cooper/Shoedsack

S filmovima je kao i s bilo kojim drugim umjetničkim djelom: što je stariji - a o njemu se i dalje bruji - vjerojatnije je da je zaista dobar. Inače se, je li, ne bi brujalo; nadomjestili bi ga kasniji, usavršeni, svježiji uradci. King Konga iz 1933. nije nadomjestila nijedna kasnija verzija i lako je vidjeti zašto: čak ni ja, koji sam ga sjeo odgledati po obećanju, ne očekujući ništa jer sam priču znao, nisam mu mogao odoljeti. Uvukao me likovima, zadržao ritmom, invencijom i pameću. Jest, lutkica me nije prestrašila i sve je skupa bilo previše poznato da bi me iznenadilo i time dirnulo, ali dovoljno je sirove napetosti ostalo da sam ga prilično pozorno odgledao od početka do kraja.

I ... nemam što drugo pametno reći. To da je film utjecao na milijun kasnije snimljenih je već sigurno rečeno, a utjecaj na neke stripaše (Kongova me faca užasno podsjetila na neke Corbenove) vjerojatno isto nije upitan - ta je krospolinacija oduvijek tekla dvosmjerno. Reći da su mi akcijske scene (one četiri uzastopne borbe s čudovištima na otoku) bile pomalo dosadne jer su u raznim emisijama bile najčešće citirane pomalo je irelevantno, a spomenuti kako žanr najbolje funkcionira kad je prepoznatljivo ugniježđen u svojem vremenu (što King Kong jest) je redundantno jer sam o tome već pisao u nekoj prethodnoj recenziji.

Stoga, apropos ničega, jedna moja stara pjesmica:

Weak and strong,
right and wrong,
king and Kong.

(mcn)

Tags:

1 comments so far...

'Natrag' - sluzbeno meketanje

Buon giorno.

Zapocet cemo linkom na sluzbeni 'Natrag' topic: www.tinyurl.com/natrag-topic

Nastavit cemo zanimljivom anegdotom, dosjetkom ili vicem:
Q: Zasto je Shuckey presao cestu?
A: Da pita tko radi 'Natrag 032' koji treba biti gotov do 4.5.2010.!

Zavrsit cemo prijetnjom:
Ako mi se uskoro ne javi autor 'Natraga 032', polit cu se benzinom. Onda cu vam uci u kucu smrdeci po benzinu! Protrljat cu vam se o zavjese! Fuuuj!

Hrvoje Bratanic AKA Shuckey

By Shuckey on   4/19/2010 7:41 PM

Your name:
Title:
Comment:
Add Comment    Cancel  

  
 šljaQa Minimize
Stripovi u radu (zamišljeno/napisano/nacrtano):

Borovnica 7: 44/15/15
Colt & Pepper 2 54/18/-
Daughter of God: 30/30/-
Joseph: 100/20/-
Maršal Bass 6: 54/-/-
Sergej: 504/288/288
Siva Kronika: 84/56/56
Slomljeni svemir: 192/104/104
Sons of Aries: 132/22/-
The Room 60/6/-
Ultimus 1: 54/54/12

Preuzeti prijevodi:
Achille Talon integral 1-3
Promethea 1-3

 Print   
 linQovi Minimize

 Print   
 Arhiva Minimize

  
 Lista blogova Minimize

 Print   
Copyright 2009.-2012. by Darko Macan   Terms Of Use  Privacy Statement
DotNetNuke® is copyright 2002-2020 by DotNetNuke Corporation