Search
Wednesday, April 24, 2024 ..:: Home ::..   Login
 Qontakt Minimize
Vrijeme je da obnovim ovu kućicu. Novi mail je thedarkomacan na gmejlu.

Odgovaram za a) 7-9 minuta, ako smislim neku glupost, b) 7-9 dana, u prosjeku, c) 7-9 godina ako vas baš ne volim.

 Print   
 muQtašenje Minimize
Da, na ovom sajtu ima BESPLATNIH STRIPOVA koji su rezultat bar tri radne aQcije i nekih trenutaka ludila. Pa krenimo od svježijih:

SELAMALEJKUM, GENERALE - Ej bounafajd grefik novel. Or ej nouvelet, et list.

PONEDJELJAQ - tjedni web magacin!

TENA U VREĆI - "moj je cijeli život qonceptuala"!

OBUQA - škola političke kariqature Vlade Šagadina: Bilo je časno živjeti sa "Carstvom hladovine"!

MAX JAGUAR - Kamen koji odbaciše graditelji postade kamen zaglavni!. Iz pasice Milana Jovanovića, dodavana iz ruke u ruku, raste pustolovina, nemilosrdno kritizirana za čitateljski užitak.

DUGIN IZAZOV - kolor bez kolora, jer je Matt Madden rekao da se tako mora. Link vodi na Forum gdje se svačiji prilozi talože.

OBRAČUN - je moja serijalizirana i krvava prepirka s brojnim kreacijama. Link vas vodi na Forum gdje strip možete čitati redom

PROJEKT STOTE STRANICE - razni ljudi, po izvornoj zamisli Jasona Turnera, adaptiraju 100. stranicu neke drage si knjige. Link vodi na Forum gdje se iste gomilaju.

NATRAG - je strip koji, na Mejinu inicijativu, hrpa manijaka crta a kako drukčije nego od zadnje pasice prema prvoj. Link vodi na Forum gdje je svih 40 i kusur pasica na okupu.

STRIP CITY - su meta-rasprave o mediju stripa nastale od ekipe znane kao "Regočevci". Klik kako biste svih 15 epizoda pročitali kronološki.

REGOČ - je legendarni strip po kojem su Regočevci dobili ime. Link ne vodi na Forum nego na javaskript, ali sva objašnjenja su vam ondje.

Najposlije, JASPIS - je strip kojeg sam crtao sa 17, 18 pa i s 23 godine, a objavio kad sam otvorio blog. Grozan je, ali je okej.:)

PS Hvala Markosu na javaskriptovima i Shuckeyju na sređivanje svega na Forumu!

***

Za još bespla stripova pogledajte: 24satnocrtanjestripa.com

 Print   
 Qatalog Minimize
Hover here, then click toolbar to edit content

 Print   
 Blogoreja Minimize
Jan 8

Written by: darkomacan
1/8/2011 11:57 AM

Ivan the Terrible 1 i 2 (1944/1958) Sergej Ejzenštejn

I prije nego što me film aperkatirao privremenim prelaskom u kolor te pripadajućim plesom pribilježio sam dojam kako gledam operu. Ne što bi pjevali cijelo vrijeme, nego po tome što uopće nije bilo bitno što govore: siže je opće mjesto, dijalozi infodump, a sve ostalo je veselje maske, kostima, osvijetljenja, grimase i slike.

(Tako da je uz operu izgledao katkad kao etnografski dokumentarac, ili nijemi film, pogotovo po načinu glume.)

Ejzenštajn je vjerojatno najbolji amaterski filmaš svih vremena. Amaterski zato što se onaj kolor s početka teksta ne da nikako drukčije objasniti. Da je bio profesionalac, bio bi dosljedan, stisnuo zube i snimio sve kako je krenuo. Ali on nije mogao izdržati, previše zaljubljen u tehničke mogućnosti, fan svojega posla. Dakle, amater.

Sam film, pak, vrišti da ga BBC producira za HBO u puno više epizoda i s puno više nepotrebnog seksa i nasilja. Ova dva filma (začuđujuće, inače, puna Crkve za jedan sovjetski film) se gledaju kao dvije epizode životopisa kojeg tek treba dovršiti, sad kad smo se navikli i navukli na pomalo sporo, ali prekrasno Ejzenštejnovo pripovijedanje.

***

Hasanaginica (1967) Miodrag Popović

A možda je moj problem što sam poturica? ... U smislu da me u većini slučajeva (uz malo iznimke domaćega stripa) stranjsko šarenilo privlačilo više od domaće sivožute stvarnosti? Pa se moja duhovna pripadnost na klerokomunističku osnovu nadogradila bezličnom, efemernom i univerzalnom popkulturom, a od lokalnog sam se nasljeđa ogradio pa ga više ni ne razumijem?

Mislim, s normalnim se ljudima uglavnom ne razumijem. Ja njihove viceve znam i prije nego što završe, oni moje ni ne pokopčaju, pogotovo što ih redovito kažem u neprimjerenom momentu. To tako već sa susjedima, a što se dalje maknem, iz Zagreba u manje mjesto recimo, sve se frikastije osjećam. I onda kad uronim u tradicionalnu priču poput HASANAGINICE osjećam se kao na Marsu. Vidim da su to ljudi, vidim da su moji, ali kua ja njih ne razumijem. Te strasti, te ljubavi i mržnje koje će razoriti biće ako ne uspiju prije toga razoriti svijet ... ja to nikad nisam osjetio. Malo taj dvostrani obožavalačko-mrzilački odnos prema ženama, da, ali sve drugo i ne baš.

I možda zato ne volim domaće filmove, što čine da osjetim kako ne pripadam ondje gdje jedino pripadam.

***

Stagecoach (1939) John Ford

Sjećam se primjedbe nekog čitatelja Texa (nisam!) o tome kako je Nizzi u, valjda, gigantima sad po već tko zna koji put zaredom riješio situaciju tako što je u odsudnom trenutku stigao odred konjice. A sjetio sam se toga jer se ista stvar dogodila - ne vjerujem da je ovdje riječ o nekom velikom spojleru - i u odsudnom trenutku STAGECOACHA, gdje sam je bar ja dočekao s neuzviknutim poklikom odobravanja. Bit će, onda, da nije problem u konjici kao takvoj, a vjerojatno nije ni u tome je li njezino pojavljivanje dramaturški dobro pripremljeno ili nije (u STAGECOACHU kao jest nešto natuknuto, ali nije zapravo bitno). Vic je u tome jesu li nam likovi dragi te smatramo li da su propatili dovoljno i zaslužili nagradu. Ako jesu i jesu, onda ih može spasiti i bog iz makine ili Sedma konjička, nama će biti lijepo.

Bilo mi je lijepo gledati STAGECOACH. Isti dan sam gledao i "The Third Man" i isto mi je bio odličan pa je možda do dana, a možda ipak do filmova koji su samo žanrovski, ali bestidno dobri žanrovski. I još nešto ... Što više gledam Johna Waynea, to vidim kako je malo beskompromisno junačkih likova glumio - a takva mi je prije bila slika o njemu - i to mi je draži.

Sve u svemu, pretjerano pozitivan dojam - sam sam sebi neuvjerljiv. :)

***

Ludwig (1972) Luchino Visconti

Skoro četiri sata ... a opet, nije tako strašno kako se čini,nije dosadno već je čak i napeto, što valjda znači da je LUDWIG bolji nego što se usudim misliti. Ali što nikako ne znači da ga je lako analizirati, uglavnom zato što je sve zapravo na površini ... Zaglibio sam (u površinu?), pa bolje da počnem ispočetka.

Sažme li se LUDWIGOVA priča dobije se skoro nepromijenjen Wikipedijin entry o tom bavarskom kralju. Dramatiziran, jasno, ali ne do iskrivljenja. Vic, znači, nije u sadržaju. Ali nije baš ni u dramatizaciji jer nema nijedne scena koja bi tekstom ili režijom odskočila ili se nametnula. Što samo po sebi, pak, govori o savršenstvu umijeća, jer je lakše okačiti loš film o jaku scenu nego napraviti jak film od scena posve jednake snage i važnosti. Veličina LUDWIGA je, dakle, u umijeću koje se prikrilo da ga se izbliza ne može spaziti već da postane očito tek kad se taj golemi (četiri sata!) balon od sapunice promatra izdaljine i kad se čudimo kako izdržava, kako ne pukne.

Vic je, je li, u spomenutoj napetosti. Površinskoj.

(mcn)

Tags:

10 comments so far...

Re: 100 filmova (24/25)

mislim da se sad skoro sa sigurnoscu moze rec da si me onomad pitao, da ne bih bio preporucio nijedan od ovih 100 filmova koje gledas =)

By tozo on   1/8/2011 6:50 PM

Re: 100 filmova (24/25)

Što čekaš, preporuči novih 100!

By mcn on   1/9/2011 3:57 AM

Re: 100 filmova (24/25)

kako su isla pravila, bez americkih? i nista poslije 2000?

By tozo on   1/9/2011 11:40 AM

Re: 100 filmova (24/25)

namjeravao sam se suzdržati, ali sad kad sam opet bacio pogled na tekst da vidim što se komentiralo, stvarno nemam pojma ne znaš li neke činjenice ili se suzdržavaš radi pune subjektivnosti.

za svaki slučaj:
"Ova dva filma se gledaju kao dvije epizode životopisa kojeg tek treba dovršiti, sad kad smo se navikli i navukli na pomalo sporo, ali prekrasno Ejzenštejnovo pripovijedanje."

naravno, film je trebao biti trilogija i treći film je dijeom snimljen, ali ne znam točno koliko materijala, jer je većina izgubljena ili uništena. DVD izdanje (Criterion) je imalo nešto sitno trećeg dijela koji je trebao nastaviti još dublje u Ivanovom ludilu.

"začuđujuće, inače, puna Crkve za jedan sovjetski film"

drugi dio je u kina pušten '58. Ejzenštejn je umro '48. sve je, vjerujem, jasno :-)

"Amaterski zato što se onaj kolor s početka teksta ne da nikako drukčije objasniti"

objašnjavaju ga svakako:
- kao raskrštavanje sa crno/bijelim moralom;
- kao upozorenje da se ne radi o nečemu što se "stvarno" događa, nego se uvodi muzički broj (ti to pravilno detektiraš kao operu ili operetu), slično kao korištenje stativa u muzičkim brojevima Plesačice u tami;
- kao mogućnost simboličke komunikacije kroz uporabu boje, doduše, ograničene brojem rola Agfacolor filma na raspolaganju, ali ipak dovoljno važne da se makar naznače, ako i ne mogu dosljedno sprovesti cijelim trajanjem filma.

postoji gomila dokumenata koji potvrđuju (uključujući produkcijske notese sa snimanja) da je Ejzenštejn duboko promišljao boje. smatrao je da imaju višestruku simboličku vrijednost:
- biološki urođenu;
- asocijativnu (žuto i crveno = toplo kao Sunce i vatra, sivo, bijelo i plavo hladno kao led, snijeg i more);
- semiotičku, kulturnu vrijednost (tradicijsko korištenje).

nadalje je filozofirao i o kombiniranju koje nije apsolutno, nego jedna boja u odnosu na drugu poprima novu vrijednost i bla bla bla...

u ovom segmentu, nadalje, a sve to pišem kako bih dokazao da se definitivno ne radi o prostom korištenju tehnologije zato što postoji i zato što se može, nego je njegova namjera bila i te kako motivirana, teoretičari iščitavaju korištenje gotovo isključivo sljedećih boja:
- zlatne na carskim uniformama kao simbol moći i bogatstva carstva;
- plave samo na svodu kao simbol "božanskog" porijekla cara;
- crvene kao boje krvi i nasilja.

itd.

Ejzenštejn je bio ozbiljan filozof i teoretičar filma. definitivno ne zaigrano dijete koje je bez razmišljanja rezuckalo filmsku vrpcu. ako je u povijesti kinematografije postojao i jedan redatelj čiji niti jedan kadar nije bio slučajan, to je bio on. vjerojatno u puno većoj mjeri od Kubricka kojeg vole pamtiti po perfekcionizmu.

sve to navodim i gubim vrijeme jer sumnjam da ti je promaklo. NIŠTA od toga nisu MOJA razmišljanja. napisane su stotine knjiga o Ejzenštejnu, pa čak i ako se neka složenija čitanja ne nalaze u kratkim internetskim osvrtima, neku od tih knjiga ti nije teško nabaviti ako te zanima.

By jurica on   1/9/2011 3:10 PM

Re: 100 filmova (24/25)

@tonči - no rulz enimor!

@jurica - a ako mi jest promaklo? a ako mi nije stalo do podataka nego samo do mog dojma? :) nisi li rekao da nećeš čitati 100 filmova jer ne može svatko biti stručnjak u svemu? što ti bi da se pokolebaš?! :)

By mcn on   1/10/2011 1:41 AM

Re: 100 filmova (24/25)

razlog moje prvotne namjere da ne čitam recenzije je bio što "nitko ne može biti stručnjak za sve", a ne "svatko u svemu" (čak i ako sam i sam to nekad prije krivo formulirao?), što zapravo nije isto (ovo drugo podrazumijeva da neki ipak mogu biti stručnjaci za sve, što već nekoliko stotina godina nije slučaj), ali onda sam skužio da su osvrti fanovski, a ne stručni, pa mi je ipak zanimljivo pročitati.

sorry ako je zvučalo kao da se bunim protiv nedovoljne stručnosti. uopće mi nije bila namjera. mislio sam da te zanimaju ti neki dodatni podaci (prije svih onaj o planiranom trećem filmu, s obzirom da ti je i samom falio - nastavak).

jedno triput sam počeo pisati onaj komentar, pa odustajao, pa opet počeo i na kraju odlučio ipak napisati - sad vidim da sam pogriješio.

sorry još jednom.

konzultirati samo tekst (video zapis) i ignorirati sve okolnosti nastanka je savršeno legitiman postupak. nemam ništa protiv.

By jurica on   1/10/2011 12:06 PM

Re: 100 filmova (24/25)

Argh! :) Čemu isprike? :)) Razgovaramo i okej mi je čuti podatke. Mislim da sam nakon razgovora o prošlom Ejzenštejnu (s tobom?)čak pogledao kad su njegove knjige izdane kod nas (davno) i koliko su na Amazonu (skupo). Iiako sam svjesno isključio mozak kad si počeo o teoriji boja. Bit će da je daltonizam u pitanju. :)

By mcn on   1/10/2011 1:45 PM

Re: 100 filmova (24/25)

ja uzivam chitat te tvoje recenzije. potpuno subjektivne, ali tako fino artikulirane.
i totalni mi je zakon nakon toga chitat ove jurichine strukom potkovane komentare.
volio bi da to radite u paru za svaki film. : )

By dzuka on   1/11/2011 12:47 AM

Re: 100 filmova (24/25)

Plati! :)

By mcn on   1/11/2011 1:09 AM

Re: 100 filmova (24/25)

'u paru'!
ne 'za paru'! : )

By dzuka on   1/11/2011 12:40 PM

Your name:
Title:
Comment:
Add Comment    Cancel  

  
 šljaQa Minimize

 Print   
 linQovi Minimize

 Print   
 Arhiva Minimize
Archive
<April 2024>
SunMonTueWedThuFriSat
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011
Monthly
January, 2024
December, 2023
November, 2021
September, 2021
July, 2020
January, 2020
October, 2018
September, 2018
June, 2018
March, 2018
December, 2017
September, 2017
July, 2017
June, 2017
March, 2017
February, 2017
October, 2016
August, 2016
July, 2016
February, 2016
January, 2016
December, 2015
October, 2015
September, 2015
July, 2015
May, 2015
April, 2015
March, 2015
February, 2015
November, 2014
September, 2014
August, 2014
July, 2014
June, 2014
May, 2014
April, 2014
March, 2014
February, 2014
January, 2014
November, 2013
October, 2013
September, 2013
July, 2013
May, 2013
April, 2013
March, 2013
February, 2013
January, 2013
December, 2012
November, 2012
October, 2012
September, 2012
August, 2012
July, 2012
June, 2012
May, 2012
April, 2012
March, 2012
February, 2012
January, 2012
December, 2011
November, 2011
October, 2011
September, 2011
August, 2011
July, 2011
June, 2011
May, 2011
April, 2011
March, 2011
February, 2011
January, 2011
December, 2010
November, 2010
October, 2010
September, 2010
August, 2010
July, 2010
June, 2010
May, 2010
April, 2010
March, 2010
February, 2010
January, 2010
December, 2009
November, 2009
October, 2009
September, 2009
August, 2009
July, 2009
June, 2009
May, 2009
April, 2009
March, 2009
February, 2009
January, 2009
December, 2008
November, 2008
October, 2008
September, 2008
August, 2008
July, 2008
June, 2008
May, 2008
April, 2008
March, 2008

  
 Lista blogova Minimize

 Print   
Copyright 2009.-2012. by Darko Macan   Terms Of Use  Privacy Statement
DotNetNuke® is copyright 2002-2024 by DotNetNuke Corporation