Search
Friday, June 23, 2017 ..:: Home ::..   Login
 Qontakt Minimize
Iako je nezamislivo da svatko već nema neki od mojih 700 mailova, evo 2 preporučena:

mcn (na) hi (.) t-com (.) hr za pisma

darkomacan (na) yahoo (.) com za crteže i ostale otegotne okolnosti

Odgovaram za a) 7-9 minuta, ako smislim neku glupost, b) 7-9 dana, u prosjeku, c) 7-9 godina ako vas baš ne volim.

 Print   
 muQtašenje Minimize
Da, na ovom sajtu ima BESPLATNIH STRIPOVA koji su rezultat bar tri radne aQcije i nekih trenutaka ludila. Pa krenimo od svježijih:

SELAMALEJKUM, GENERALE - Ej bounafajd grefik novel. Or ej nouvelet, et list.

PONEDJELJAQ - tjedni web magacin!

TENA U VREĆI - "moj je cijeli život qonceptuala"!

OBUQA - škola političke kariqature Vlade Šagadina: Bilo je časno živjeti sa "Carstvom hladovine"!

MAX JAGUAR - Kamen koji odbaciše graditelji postade kamen zaglavni!. Iz pasice Milana Jovanovića, dodavana iz ruke u ruku, raste pustolovina, nemilosrdno kritizirana za čitateljski užitak.

DUGIN IZAZOV - kolor bez kolora, jer je Matt Madden rekao da se tako mora. Link vodi na Forum gdje se svačiji prilozi talože.

OBRAČUN - je moja serijalizirana i krvava prepirka s brojnim kreacijama. Link vas vodi na Forum gdje strip možete čitati redom

PROJEKT STOTE STRANICE - razni ljudi, po izvornoj zamisli Jasona Turnera, adaptiraju 100. stranicu neke drage si knjige. Link vodi na Forum gdje se iste gomilaju.

NATRAG - je strip koji, na Mejinu inicijativu, hrpa manijaka crta a kako drukčije nego od zadnje pasice prema prvoj. Link vodi na Forum gdje je svih 40 i kusur pasica na okupu.

STRIP CITY - su meta-rasprave o mediju stripa nastale od ekipe znane kao "Regočevci". Klik kako biste svih 15 epizoda pročitali kronološki.

REGOČ - je legendarni strip po kojem su Regočevci dobili ime. Link ne vodi na Forum nego na javaskript, ali sva objašnjenja su vam ondje.

Najposlije, JASPIS - je strip kojeg sam crtao sa 17, 18 pa i s 23 godine, a objavio kad sam otvorio blog. Grozan je, ali je okej.:)

PS Hvala Markosu na javaskriptovima i Shuckeyju na sređivanje svega na Forumu!

***

Za još bespla stripova pogledajte: 24satnocrtanjestripa.com

 Print   
 Qatalog Minimize
Hover here, then click toolbar to edit content

 Print   
 Blogoreja Minimize
Author: darkomacan Created: 10/17/2009 7:57 AM
100 filmova

By darkomacan on 9/22/2015 10:00 PM

Her (Spike Jonze, 2013.)

Oni kojima znanstvena fantastika nije bliska katkad si je blagonaklono pokušavaju prispodobiti tumačeći je kao metaforu. No, znanstvena fantastika, barem ona dobra, nije metafora. Metafora je pokušaj da se stara igra osvijetli novim riječima dok je znanstvena fantastika promjena pravila igre e ne bi li ishod možda bio različit. Znanstvena fantastika je ono što neki tvrde da je nemoguće: eksperiment u polju društvenih znanosti.

Spike Jonzov film HER je zamalo uspio biti znanstvena fantastika. Sva mu četiri palca podižem za blagi retroutopizam, za izbjegavanje pojedinaca koji ruše trule sustave (za izbjegavanje bilo kakvog povišenog tona, zapravo), za priču koja sretan kraj podari sekundarnim likovima a ne i glavnome, te za Joaquina Phoenixa u dramskoj inačici Leonarda Hofstadtera, no pretkraj filma odlučio se za žanr istaknut u podnaslovu. U trenutku kad se priča zakolebala između naglaska na posve fiktivni problem osamostaljenja umjetnih i ...
Read More »

By darkomacan on 3/21/2015 11:19 PM

Deu tae-ro ra-i-beu (Byeong-woo Kim, 2013.)

Kao svaki pravi obračunski film, THE TERROR LIVE (iz lijenosti ću ga navoditi ovako radije nego korejskim nazivom) završava borbom junaka i negativca na litici. Kao svaki pravi moderni film, pak, zamutio je granicu junaka i negativca, a bogme ni litice više nisu što su nekad bile ... Tko li će pasti - negativac? junak? litica? - ostaje nam na nagađanje dovoljno dugo da uzbuđenje prva dva čina čak i poskoči u finalu.

A prva dva čina su isto odlično radila posao miješajući dvije suvremene opsesije, medije i terorizam, u talačku krimić dramu kojoj su specijalni efekti služili kao interpunkcija, a ne kao samodostatna svrha. Neki detalji (slušalice) su mrvicu prefantastični, ali prihvaćam ih kao stilsko sredstvo u igri žanrovske društvene kritike: pristupom slično onome što sam nedavno vidio u serijama kao što su, recimo, "Black Mirror" ili prvi danskošvedski "Most", a različito zbog koraka dalje u spektak ...
Read More »

By darkomacan on 8/23/2014 12:19 PM

Jagten (Thomas Vinterberg, 2012.)

Po svemu sudeći, iako sam ga pogledao prije više od mjesec dana, o JAGTEN dosad nisam napisao ni slova. Oklijevam, kao što sam oklijevao s gledanjem, počinjući više puta, lomeći prvih pola sata kroz barem tjedan dana gledanja (smije se to: otkako su ušli u računala filmove tretiram kao knjige pa počinjem i stajem, a ne više kao svetu misu koju valja odslušati u komadu). Razlog je što je JAGTEN dobar film o kojem ne znam kako da napišem nešto dobro.

Spomenuta prva polovica sata je možda i najjači dio filma: gledamo život koji bi mogao biti naš ili za kojeg se ne bismo bunili da je naš, kako polako ide prema sranju (mora: kad ne bi bilo sranja, ne bi bilo ni priča). Tako da kad bude sranje, bude i olakšanje (česta životna pojava): jasna je razdjelnica povučena i više nema dvojbi; akcija je uzaludna, ali katarzična; naslov daje naslutiti triler do kojeg nikad ne dođe; obrat je veličanstveno tih, naizgled nemoguć, ali logičan i ljudsk ...
Read More »

By darkomacan on 7/27/2014 2:22 PM

Hwanghae (Hong-jin Na, 2010.)

Što se dogodi s onim Šogun kuhinjskim noževima koje ni svi šoping kanali svijeta ne uspiju prodati? Kupe ih korejski filmaši da bi naoružali bande u svojim filmovima.

Šalu na stranu, HWANGHAE je korejski noir (iskušenje da kažem "giallo" je veliko) po klasičnom receptu maloga čovjeka u velikim govnima. Mislim da sam, par sati nakon što se film zaključio, uspio dokontati 80% tko koga, zašto i za koje pare, ali to ionako nije bilo bitno: bitan je bio spektakl prijespomenutih noževa, lomljave automobila i tišine.

Ne znam koliko je uživanje u automobilskim potjerama kod mene nostalgični refleks (bile su glavna fora kad sam bio mali, poslije su ih polako zamijenili specijalniji efekti i moglo ih se vidjeti samo u "Kobri 11"), ali činjenica je da sam gledajući HWANGHAE osjećao blage srse uzbuđenja dok je lim lupao o lim, srse koje mi savršeno usklađeni digitalni efekti odavno ne pružaju. Je li to n ...
Read More »

By darkomacan on 5/30/2014 11:42 AM

Django Unchained (Quentin Tarantino, 2012.)

Ovako mi se čini: pitanje kod Tarantinovih filmova nije jesu li dobri ili nisu, nije čak ni u tome sviđaju vam se ili ne; pitanje je drugo, starije i, mislim, Tolstojevo – treba li takve filmove uopće snimati?

Tolstoj (ja sve ovo vrlo napamet pa ne zamjerite ako je štogod, ili sve, krivo) je vrlo bio za to da se knjige ne bi smjele pisati ako nisu kalokagatične, to jest ako se ne bave onime što je u svijetu lijepo i dobro, da ne kažem plemenito. Ili moralno. Takav je stav isključivao, recimo, Shakesepearea čiji je, pak, stav bio da se treba pisati što god ljudi žele gledati. Tako da Tolstoj nije baš volio Shakespearea (kao ni mnogošto drugo), a prilično sigurno ne bi volio ni Tarantina.

Jerbo DJANGO UNCHAINED ne samo da nije moralan, plemenit, o dobrom ni o lijepom. DJANGO UNCHAINED nije apsolutno film ni o čemu. Nije to film o osveti, nije o rasi, nije o ironiji, nije o pravdi ... DJANGO nam baš n ...
Read More »

By darkomacan on 5/21/2014 11:52 PM

A Field in England (Ben Wheatley, 2013.)

U prvoj sekundi filma nešto grune i ja pomislim: nadam se da to nije trik koji površnim uzbuđenjem skriva činjenicu da u ostatku filma uzbuđenja nema. U idućoj sekundi shvatim da je film crno-bijeli i pomislim: nadam se da to nije trik kako bi se nečemu što nema inherentnu umjetničku vrijednost pridodala pokost iste. U oba slučaja, kao i u toliko drugih, nade mi budu iznevjerene.

A FIELD IN ENGLAND je gnjavežno prešetavanje amo-tamo bez jasne priče (moguće je da je riječ o zaživotu, ali to je toliko izlizana premisa da mi se o toj opciji uopće ne da misliti), s dijalozima koji su zapravo šuplji (što pokušavaju prikriti lažno šekspirijanskim dijalozima koji ne drže ni kap vode ako ste tjedan dana prije gledali nekog pravog Šeksa) i filmaškom strategijom zbunjivanja gledatelja kako bi pomislio da je glupost njegova, a ne redateljeva.

Što ostavlja dvije, ako ne kvalitete a onda zanimljivosti. Prvo, film ...
Read More »

By darkomacan on 12/21/2012 12:17 AM

The Christies (2006) Phil Mulloy

Prvi me segment (epizoda?) THE CHRISTIES oduševio lijenošću kao majkom dosjetljivosti. Idući tako dobar segment bila je odjavna špica. Između toga nanizale su se ostale epizode koje nisu bez vraga ni duha, ali ih kači prokletstvo serijala koji počne briljantnim momentom: sve poslije funkcionira uglavnom zato što još uvijek volimo onaj prvi dojam, a puno manje zbog novoga što donose. Pokušao sam zamisliti kako bi ovaj film (animiran je, to nisam dosad spomenuo, je li tako?) funkcionirao kao strip i dojam je identičan: čitao bih svaku epizodu, ali sa sve manjim užitkom. Na koncu bih, ako strip ne prestane, prestao ja jer me, u biti, tema filma nimalo ne zanima.

THE CHRISTIES su, naime, društvena kritika. Za razliku od Mulloyeva meni jako dragog serijala "The Intolerance" (gdje je isto prva epizoda najjača), THE CHRISTIES su suzili metu s kozmičke gluposti na parohijsku i, da tehnička izvedba animacije nije fascinantna kakva ...
Read More »

By darkomacan on 12/6/2012 7:22 AM

I Saw the Devil (2010) Jee-woon Kim

Preselit ću se u Koreju jer ondje sedamdesete još traju. Ne da su sedamdesete bile ne znam kako dobra dekada sama po sebi - pamti je se kao slijetanje s revolucionarnog poleta, kao sivu i opsjednutu materijalnim - ali je dala cijeli neki val filmova koji su, neuspješno ili čak uspješno, pokušavali nešto novo i nešto drukčije te mi tako, kao klincu, ucijepili komercijalno nezdrave ideje kao "novo je dobro", "film smije završiti s junakom u banani" i "fućkaš sondiranje publike, radi po svom, ako imaš što za reći".

I sad, nije da I SAW THE DEVIL ima nešto zemljotresno bitno novo za reći - ipak je riječ o žanru, kao i "Memories of Murder" i ovo je o serijskom ubojici, valjda ih je Koreja s ostatkom američke kulture kolonijalno uvezla - ali film je pažljivo sniman pa odaje dojam da je barem autoru bilo stalo da svoju poantu razradi, doradi i prenese nam je. Malo li je, rekli bi onkraj Drine, na ...
Read More »

By darkomacan on 11/24/2012 11:03 AM

Mar Adentro (2004) Alejandro Amenábar

Prednost nepripremljenog gledanja filma je u slučaju MAR ADENTRO bila u tome što sam se pola filma pitao glumi li protagonista kao mladića (zamagljeno) i starca (našminkano) isti čovjek. Da sam kojim slučajem prije toga vidio plakat ili nedajbože čitao titlove onda bih bio zakinut za taj mali slasni misterij i otpalo bi mi bilo pola zabave.

Sam film, naime, nije loš, ali nije me nešto ni dirnuo. Sve je na svom mjestu, zanat je dobar, simbolika leta i mora malo njanja, ali s obzirom da se ne uzbuđujem oko vrućih tema kao što je eutanazija, onda mi je prilično ravno bilo što će se deseiti, do te mjere ravno da sam se maločas, jedno tjedan dana nakon gledanja, imao na dugu sekundu problema sjetiti kako je film uopće završio.

Podsjetio me, pak, na jednu drugu domaću zadaću, na "Le scaphandre et le papillon" i to ne samo po uzetosti već po tome što je u oba filma izdana knjiga prikazana kao vrh ...
Read More »

By darkomacan on 11/3/2012 10:31 AM

<<-- 24-satno crtanje pratite na linku iz lijevoga stupca. A u pauzi:

Love Exposure (2008) Shion Sono

Imam ozbiljnih problema s gledanjem filmova u zadnje vrijeme: koncentracija mi se survala na otprilike sedam minuta; nakon toga počnem se vrpoljiti, gledati poštu, surfati, jesti, spavati. Tako da su mi filmovi sad kao i knjige: kroz svaki pojedini napredujem glacijalno, trebaju mi dani da nekog pogledam, gdjekad čak i tjedni. A to sve za normalne filmove, a kad se neki raspištolji na četiri sata kao LOVE EXPOSURE, onda se dok dođem do kraja više ni ne sjećam kako je počeo.

Iako sam siguran da je bolje počeo nego što je završio. Do Youva osvetničkog pohoda sve je nekako imalo smisla - stiliziranog smisla, ali smisla, no nakon toga se stvarna drama (ma kako na momente bizarna) pretvara u žanr, a možda i farsu. Dok je dotad ... dotad je LOVE EXPOSURE bio vrlo dobar primjer kako je uvjerljivost rastezljiv pojam: koliko likovi u filmu puno ...
Read More »


 Print   
 šljaQa Minimize

 Print   
 linQovi Minimize

 Print   
 Arhiva Minimize

  
 Lista blogova Minimize

 Print   
Copyright 2009.-2012. by Darko Macan   Terms Of Use  Privacy Statement
DotNetNuke® is copyright 2002-2017 by DotNetNuke Corporation